Bruna breidt zijn assortiment schoolspullen fors uit. De retailer opent onder meer twee pop-upstores die volledig zijn gericht op de verkoop van schoolartikelen.
De markt voor schoolspullen ligt volgens algemeen directeur Fred Zeegers open, door het wegvallen van V&D. “Er is een gat in de markt ontstaan waar wij op inspringen.” De pop-upstores, die geopend worden in Utrecht en Eindhoven, zijn onderdeel van de campagne ‘HiSchool, de plek voor alle schoolspullen’ die deze week van start gaat. Verder reserveert Bruna ook in zijn bestaande winkels meer vloeroppervlakte voor schoolartikelen en verkoopt die voor het eerst ook online.
De tijdelijke winkels moeten scholieren ‘een belevenis’ bieden, met onder meer signeersessies, bezoeken van bekende vloggers en DJ's die live in de zaak draaien. Bruna stortte zich onlangs al op de school- en studieboekenmarkt, door een samenwerking aan te gaan met IT-Workz en Slim.nl. Daarmee voorziet de winkelketen mbo-scholen van studiemateriaal, zoals boeken, papier en schrijfwaren. Ook neemt Bruna daarbij het volledige logistieke proces op zich en gaan de winkels fungeren als ophaal- en afleverpunten.
Reacties 0