Jones & Jones is vastbesloten om de huidige keten van veertien winkels verder uit te breiden. Daarvoor mikt de moderetailer op overnames of franchising, zegt directeur en mede-eigenaar Kaj Huijsman in Het Financieele Dagblad.
Drie van de veertien winkels van Jones & Jones zijn al franchisevestigingen. Er is volgens Huijsman voldoende bestaansrecht voor herenmodewinkels in het midden- tot hogere segment. Ze lijden minder onder de concurrentie van prijsvechters als H&M en Zara. “Wij geven nooit korting en doen niet aan uitverkoop binnen het seizoen. Dat is nergens voor nodig”, aldus Huijsman. De retailers beschikt wel over twee outletvestigingen.
Jones & Jones focust volgens Huijsman op een aantrekkelijke collectie en een aantrekkelijke winkelervaring, door de klant bij binnenkomst bijvoorbeeld een kop koffie aan te bieden. “Je moet je bij ons gast voelen, geen klant”, stelt de directeur.
De collectie van Jones & Jones is niet langer online aan te schaffen. De retailer had even een webwinkel, maar die bleek te duur. “De techniek van webwinkels blijft in ontwikkeling en wellicht wordt het op een bepaald moment wel rendabel voor ons”, aldus Huijsman.
Reacties 0