Een oud-bestuurslid en voormalige category manager van Etam Groep openen in korte tijd vier winkels volgens een nieuw modeconcept. Onder de naam Bellamy Gallery duiken Mireille van der Sprong en Imke Bens in het gat in het middensegment, zo laten ze weten in een verklaring.
De eerste winkel is woensdag geopend in Haarlem, tegelijk met de online shop. De komende weken volgen winkels in Den Bosch, Maastricht en Rotterdam. De boutiques hebben een omvang van tachtig tot honderd vierkante meter en bevinden zich nabij de grote winkelstraten.
Het middensegment is de afgelopen jaren kapotgemaakt, stelt Van der Sprong. “Door de komst van prijsvechters als Primark ligt de focus op prijs, met lage kwaliteit als resultaat.” Merken in het hoge segment zijn juist vaak onbetaalbaar, waardoor er en gat is ontstaan in het midden. “Wij bieden het beste van twee werelden: de kwaliteit van luxe merken in combinatie met het business model van discounters”, aldus de voormalige chief commercial officer van Etam Groep.
Bellamy Gallery verkoopt luxe kleding voor zowel mannen, vrouwen als kinderen. De prijs wordt volgens Van der Sprong laag gehouden door met zo min mogelijk tussenpersonen te werken. “We ontwerpen de collecties met z’n tweeën, laten de kledingstukken produceren in Europa en verkopen vervolgens direct aan de klant via onze webshop en fysieke winkels.”
Verder is het modeconcept transparant over de prijs, door op het prijskaartje uit te leggen hoe die tot stand is gekomen. Bellamy Gallery houdt geen uitverkoop midden in het seizoen of kortingsacties, maar gaat volgens de medeoprichter voor ‘de beste prijs’. “De sale is een illusie. Consumenten betalen het hele jaar door te veel, om uiteindelijk te ‘scoren’ tijdens de uitverkoop.”
Reacties 0