Het beste van RetailWatching: week 20

Het beste van RetailWatching: week 20

RetailWatching richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.

Vijf redenen waarom Blokker geen V&D is
De angst bij het grote publiek zit er goed in. Na de ontslagen bij Blokker en Xenos en het sluiten van de winkels van Cook&Co werd vorige week een recordverlies bekendgemaakt. Toch hoeven we volgens ceo Casper Meijer en cfo Jeroen Visser niet bang te zijn dat het concern V&D achterna gaat. Waarom niet?

Saks Off 5th: wat staat ons te wachten?
De kogel is door de kerk, Hudson’s Bay Company komt dan echt naar Nederland. Zijn komst werd al aangekondigd toen V&D op zoek was naar een nieuwe eigenaar, maar vervolgens bleef het opvallend stil rondom het Canadese warenhuisconcern. Het is discountformule Saks Off 5th die in ons land wordt geïntroduceerd.

Wat retailers kunnen leren van de ondergang van V&D
Tussen 1988 en 1991 was Jan Kessels ceo van V&D. De laatste weken heeft hij zich afgevraagd welke de factoren zijn die er toe geleid hebben dat V&D uit het winkelbeeld is verdwenen, en welke lessen retailers daar uit kunnen leren.

Marks & Spencer: comeback mislukt?
Na twaalf jaar afwezigheid heropende Marks & Spencer drie jaar geleden in Nederland. De herontdekking van ons land verliep echter anders dan gepland. Staat M&S voor een tweede vertrek uit Nederland?

Krijgt Blokker nu de klanten die het verdient?
Consultantcowboys zien klantbeleving als een trucje om de klant te verleiden door het toevoegen van steeds dezelfde winkelelementen: geur, kleur, audio en andere zintuiglijke ervaringen. Wanneer we echter door de ogen van de klant kijken, dan blijkt de belevingseconomie op zijn vraag veel eenvoudiger: welke beleving mag ik in jouw winkel verwachten wanneer ik overweeg mijn geld bij jou uit te geven?

Aanmelden voor de gratis dagelijkse nieuwsbrief van RetailWatching? Dat kan hier.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!