'La Place vrijwel even sterk merk als Jumbo'

'La Place vrijwel even sterk merk als Jumbo'

La Place is het sterkste horecamerk van ons land. Dat blijkt uit het Horeca Merkenonderzoek 2015 van Hendrik Beerda Brand Consultancy onder 750 consumenten, waarbij de reputatie van de vijftig grootste consumentenmerken in foodservice wordt gemeten.

La Place wordt op de voet gevolgd door McDonald’s. De Amerikaanse fastfoodketen is weliswaar bekender in ons land, maar de consument heeft bij La Place een warmer gevoel. Vooral onder hoger opgeleiden is de voormalige V&D-dochter populair. 55-plussers gaan het liefst naar Van der Valk, dat als derde is geëindigd.

Het adviesbureau onderzocht in april op verzoek van RetailTrends al de sterkste retailmerken, waarbij Jumbo op plek tien eindigde. Het merk La Place is ongeveer even sterk als zijn nieuwe eigenaar, concludeert merkadviseur Henrik Beerda uit een vergelijking. Op twee van de drie pijlers van merkkracht – bekendheid en waardering – scoren ze gelijk. Alleen op het gebied van binding doet Jumbo het beter dankzij de hogere bezoekfrequentie aan de supermarkten.

Jumbo heeft volgens Beerda een meesterzet gedaan met de overname van La Place. “De spelregels in de horecasector zijn vrijwel gelijk aan die in retail”, stelt hij. Het horecamerk kan volgens hem alleen op promotiegebied nog veel van Jumbo leren. “Bij La Place is dan ook een flinke groei te verwachten met dit nieuwe moederbedrijf.”

Top 10 sterkste horecamerken 2016
1. La Place
2. McDonald's
3. Van der Valk
4. Starbucks
5. Burger King
6. Subway
7. Thuisbezorgd.nl
8. Domino’s Pizza
9. Délifrance
10. KFC

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!