​Holland & Barrett speelt met winkelgrootte

​Holland & Barrett speelt met winkelgrootte

Holland & Barrett is dit jaar begonnen met het differentiëren in grootte van winkels. Zo zijn er stationswinkels geopend in Arnhem en Utrecht en komt er in Rotterdam een winkel die twee keer zo groot is als normaal. Dat laat managing director Colinda Hoegee weten in het juninummer van RetailTrends.

Het grote winkelconcept wordt in het najaar ook in Brussel geïntroduceerd. In de Amsterdamse Beethovenstraat is juist weer een kleinere vestiging geopend met een beperkter assortiment. “Als je wilt groeien, kun je niet altijd de winkel openen die je wenst. Soms moet je verder kijken dan het bestaande format”, aldus Hoegee.

De gezondheidswinkelketen bevindt zich midden in een ‘megagroeispurt’. Volgend jaar wil Holland & Barrett over 250 vestigingen in ons land beschikken. De teller staat nu op 168. Door de huidige ontwikkelingen binnen retail komen volgens de managing director – ‘hoe triest ook’ – meer panden beschikbaar. “Dat geeft ons weer kansen om verder te groeien.’

De uitbreiding van het winkelbestand valt samen met de ombouw van De Tuinen tot Holland & Barrett. Bijna 150 winkels worden voorzien van een nieuw logo, terwijl de zogenoemde Classic-winkels die in de jaren tachtig geopend zijn een volledige opfrisbeurt krijgen. De Holland & Barrett-locaties trekken volgens Hoegee een jongere klantenbestand en ook bestaande klanten accepteren het logo snel. Vandaar dat we gestopt zijn met het duaal logo, dat we bij de eerste omgebouwde winkels gebruikten.”

Hoegee gaat in het juninummer van RetailTrends dieper in op de groeispurt van Holland & Barrett in ons land en vertelt ook over de rol van e-commerce, innovatie en de cultuur binnen de organisatie. Klik hier voor meer informatie over een abonnement op RetailTrends.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends