Het beste van RetailWatching: week 30

Het beste van RetailWatching: week 30

RetailWatching richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.

Hoe een slagerij er ook uit kan zien
De doorsnee slagerij in ons land behelst niet meer dan een vitrine, die tevens als toonbank dient. De slager grijpt naar onder om het vlees te pakken, vraagt of het iets meer mag zijn en slaat het vervolgens aan op de kassa. The Beefbar maakt in Monaco gehakt van deze werkwijze.

Zo vult HEMA het schoolgat van V&D
Met het wegvallen van V&D ontstond een groot gat in de markt op het gebied van school- en schrijfwaren. HEMA dook daar al snel in. Voor het eerst in de geschiedenis introduceert de winkelketen daarbij zelfs andere merken dan het eigen, al moeten we daar volgens director buying & merchandising hard goods & food Mischa Simons niet te zwaar aan tillen.

'Ik voel me af en toe een goochelaar'
Tussen zijn eerste winkel aan de Amsterdamse Nieuwendijk tot het huidige Coolinvestments met 580 vestigingen van vier verschillende winkelformules zit precies veertig jaar. Zijn huidige opdracht is helder en misschien wel de meest uitdagende ooit: zijn winkels in rap tempo klaarstomen voor de toekomst. Want, zegt Roland Kahn: “Ik zou liegen als ik zou zeggen dat het goed met ons gaat.”

Waarom Go-Britain plaats moet maken
Britain Group Nederland is failliet verklaard. Helemaal uit de running is het bedrijf achter winkelformule Go-Britain echter niet. Met een nieuw concept voor vier van de twaalf winkels hoopt de retailer op betere tijden.

Waarom John Lewis andere warenhuizen binnendringt
Een warenhuis binnen een warenhuis? Als de Bijenkorf eind 2015 zijn samenwerking met John Lewis bekendmaakt, worden direct vraagtekens geplaatst. Waarom zou je een andere warenhuisketen onderdak bieden? Passen die keurige Britten wel in de luxe Bijenkorf? Katie Jordan, head of international development bij John Lewis, heeft de antwoorden.

Aanmelden voor de gratis dagelijkse nieuwsbrief van RetailWatching? Dat kan hier.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!