Gepeperde meningen, rake observaties, niet te missen innovaties, opvallende onderzoeken. RetailWatching tipt wekelijks artikelen van over de grens die de moeite van het lezen waard zijn. Deze week artikelen die voorbij kwamen op The Telegraph, One News Now, The Economic Times of India, Fortune en Retail Gazette.
Bevrijd
Trainen voor de Olympische Spelen, dat betekent vier jaar lang alles doen – en ook laten – voor dat ene moment. En dus ook al die tijd op gezonde voeding letten. Toen het avontuur er voor de Australische badmintonner Sawan Serasinghe op zat, liet hij zich helemaal gaan bij McDonald’s.
Lees verder bij The Telegraph: http://bit.ly/2b6Bcls
Briljante marketing?
Het gaat niet zo best met Target. Het moeilijke retaillandschap, concurrentie, etcetera. Maar volgens financieel expert Dan Celia ligt het vooral aan een marketingactie van de supermarktketen, die zo’n 0,003 procent van de bevolking aansprak met het risico 99 procent van zich te vervreemden.
Lees verder bij One News Now: http://bit.ly/2boZjiU
Hoezo, non-profit?
Een opkomende retailmarkt is India. Maar wat is eigenlijk de meest winstgevende keten van het land? Gek genoeg een keten die het helemaal niet om winst te doen is.
Lees verder bij The Economic Times of India: http://bit.ly/2bftMhu
Zwarte olijven
Een marketingstunt, het blijft gewaagd. Het Amerikaanse pizzarestaurant parodieerde de Black Lives Matter-beweging met een reclame voor zijn zwarte olijven: Black Olives Matter. Niet iedereen kon het waarderen.
Lees verder bij Fortune: http://for.tn/2b1vNQX
Weer het weer
Het weer wordt in deze tijden van faillissementen regelmatig als grootste vijand aangehaald, met name door fashionretailers. Het zachte winterweer dan, wel te verstaan. Maar in de zomer kunnen retailers het weer juist in hun voordeel gebruiken.
Lees verder bij Retail Gazette: http://bit.ly/2bvxnG7
Reacties 0