Gepeperde meningen, rake observaties, niet te missen innovaties, opvallende onderzoeken. RetailWatching tipt wekelijks artikelen van over de grens die de moeite van het lezen waard zijn. Deze week artikelen die voorbij kwamen op Bloomberg, Fortune, Retail Gazette, Forbes en Business Insider.
In de rij voor Nutella
Twee uur wachten voor de deur van een pop-up store van Nutella of Nike? In Hongkong gebeurt het. Terwijl de retailverkopen al meer dan een jaar lang dalen, zijn pop-up concepten een regelrechte hit.
Lees verder bij Bloomberg: http://bloom.bg/2blv36w
Kentucky Fried Sunscreen
KFC lanceert Extra Crispy Sunscreen, zonnebrand die naar gefrituurde kip ruikt. Het is niet de eerste keer dat de fastfoodketen zich in deze wat aparte tak van sport begeeft. Eerder ontwikkelde KFC al nagellak, die in tegenstelling tot de zonnebrand ook nog eens eetbaar is.
Lees verder bij Fortune: http://for.tn/2bEQJIr
Gezocht
Nederlandse retailers zijn niet altijd even handig als het gaat om hun vindbaarheid op Google, bleek deze week uit onderzoek. Qua organisch verkeer kunnen zij een voorbeeld nemen aan Asos, veruit de meest gegoogelde Britse retailer voor zowel mannen- als vrouwenmode.
Lees verder bij Retail Gazette: http://bit.ly/2c13PUi
Blijvertje?
De Pokémon Go-rage helpt retailers die producten rond de game verkopen aan omzetstijgingen tot meer dan honderd procent. Maar houdt de hype lang genoeg aan om retailers straks ook door de winter heen te helpen?
Lees verder bij Forbes: http://bit.ly/2bl8TEi
Nieuw gevaar
Bedreigingen voor retailers komen van alle kanten. In Amerika is nu een zelden eerder besproken opgedoken. Tachtig miljard euro per jaar aan rente over studentenleningen zijn consumenten kwijt, geld dat zij dus niet in winkels kunnen besteden.
Lees verder bij Business Insider: http://read.bi/2blw0vs
Reacties 0