Ferrari brengt zijn nieuwste retailconcept voor het eerst naar het Midden-Oosten, in Dubai Mall, een van de grootste winkelcentra ter wereld. Met achthonderd vierkante meter aan vloeroppervlakte is de flagshipstore tevens de een van de grootste van het Italiaanse automerk. Met zijn Ferrari Stores wil de autobouwer meer bieden dan alleen winkels. Het moeten verzamelpunten zijn voor de geschiedenis en de 'spirit' van de sportwagenspecialist. Dat komt onder meer tot uiting in de vormen en de materialen waarmee wordt gewerkt, die de wereld van het racen en die van de luxe bij elkaar moeten brengen. Het ontwerp van de lijnen in de winkels is rechtstreeks afgeleid van de vormen van de wagens. Zo moet je je bij het binnenlopen van de winkel eigenlijk al bijna voelen alsof je achter het stuur van de racebak kruipt.
De flagshipstore moet aan de ene kant een onmisbare shopbestepping zijn voor Ferrari's merchandise en memorabilia. Zo worden er onder meer kleding, luchtjes, accessoires, speelgoed, zonnebrillen, tassen en horloges verkocht. Maar er is ook ruimte voor entertainment. De bezoekers kunnen hun lol op in F1-simulators, waarin zij op vijf legendarische circuits hun rijcapaciteiten kunnen testen. Zij worden daarbij omringd door 180-graden HD-schermen met verrassend realistische graphics.
Reacties 0