WE Fashion zit niet stil. Na een lange periode van stilte wil de modeketen nu graag laten zien hoe goed het weer gaat. Na de bekendmaking van de groeisprong is het nu de beurt aan de lancering van een nieuwe winkelconcept.
Na een verbouwing van enkele weken heeft het filiaal in Enschede donderdag zijn deuren weer geopend. De vernieuwde winkel kenmerkt zich volgens de retailer door een nieuw interieur dat visueel is opgedeeld in verschillende zones. Zo is er nu een âBlue Ridgeâ-zone, waar de denimcollectie onder de aandacht wordt gebracht met behulp van blauwe wanden en âstoer en geraffineerd wandmeubilairâ.
WE Fashion heeft verder nieuwe concepten geïntroduceerd voor zijn mannenpakkenafdeling en de smartcollectie voor vrouwen. Daarmee wil WE zijn dna naar eigen zeggen nog nadrukkelijker presenteren.
De herencollectie is de motor van het bedrijf en heeft volgens WE een stabiele positie in de markt. De damescollectie zou flink marktaandeel winnen dankzij een nieuw handschrift, waarbij meer focus ligt op kwaliteit. De kinderafdeling floreert daarnaast dankzij een succesvolle collectie en samenwerking met The Voice Kids.
Tegelijk met de winkel in Enschede ging ook een flagshipstore in winkelcentrum CentrO in Oberhausen open. Het is volgens topman Joris Aperghis goed mogelijk dat deze winkels het voorbeeld zijn van de nieuwe generatie winkels. Succes begint volgens hem met op te vallen en klanten te verleiden met een aantrekkelijke, vernieuwde collectie. âWij geloven in het voortbestaan van winkelsâ, zegt Aperghis in het FD. âMode is bij uitstek een impulsproduct, waarbij je verleid kan worden. Je kunt ook achter een internetknop gaan zitten, maar dan ben je enorm veel aan marketing kwijt om zichtbaar te zijn.â
Reacties 0