Davich is een van Korea's grootste opticienketen. Met de nieuwe flagshipstore in Seoul wilde de retailer meer zijn dan een gewone brillenwinkel, met een unieke architecturale identiteit. Dat is ontwerper JOHO aardig gelukt.
Een brillenpatroon kernmerk de gehele buitenkant van het gebouw. Lichteffecten brengen variatie aan in het geheel en moeten de indruk wekken van een stromende rivier.
De winkel bestaat uit vier verdiepingen en een kelder. Klanten volgen een zorgvuldig uitgestippelde route door de winkel. Bij de hoofdingang zijn goedkopere en gemiddeld geprijsde brillen van algemene merken tentoongesteld. Daarna volgen klanten het proces van het kiezen van een montuur, het testen van het zicht en vervolgens een koffiepauze. Op de tweede en vierde verdieping zijn verschillende luxeproducten van premium brands.
In de kelder kunnen klanten een kop koffie drinken terwijl ze wachten op hun bril als ide wordt gemaakt. Voor evenementen is op het dak een kleine tuin aangelegd.
Reacties 0