Ze ruiken kansen, tonen lef én dragen bij aan consumentenverwachtingen. Maak kennis met de RetailRookies 2016-2017: tien jonge, innovatieve ondernemers en concepten die inspelen op nieuwe consumentenbehoeften en de winkelstraat kleur geven. Vandaag op RetailWatching: Matt Sleeps en X Bank.
Hij was al de man achter de supermarktdisco, bubbelbadbioscoop en het tomatengevecht op de Dam. Nu is Joep Verbunt ook oprichter van startup Matt Sleeps, met als doel het kopen van een matras weer leuk te maken. Toen Verbunt drie jaar terug voor het eerst zelf een kwaliteitsmatras wilde kopen, kwam hij erachter hoe âverschrikkelijkâ het aankoopproces is. âJe hebt geen idee wat je zoekt en gaat dus maar alle woonboulevards af. Je hebt oneindig veel keuze en iedere verkoper zegt wat anders, in de hoop je zoveel mogelijk geld afhandig te maken.â Bij Matt Sleeps vind je maar één matras, die in verschillende maten verkrijgbaar is. Want âwaarom meerdere modellen als er maar één perfect matras is?â
Een resort midden in het centrum van onze hoofdstad, dat is wat W Amsterdam voor ogen heeft. De eerste stap werd oktober vorig jaar gezet met de opening van een hotel vlak achter het Paleis op de Dam. Tegenover dit pand bevindt zich het bankgebouw, dat eveneens door het hotel is gekocht en waar X Bank zich bevindt. De winkel voor Nederlandse mode, kunst en design heeft een eigen ingang aan de Spuistraat. Bezoekers vinden er zoân 180 labels uit eigen land, zowel gevestigde namen als jong talent. De winkel is vooral voor die laatste groep interessant, vertelt Bram van der Hoek. Hij is als directeur van Europe Hotels Private Collection vertegenwoordiger van de eigenaar van W Amsterdam en tevens voorzitter van de raad van advies van X Bank. âOns concept is gevestigd op een triple A-locatie, maar vanwege het huurmodel toch erg laagdrempelig.â
In het septembernummer van RetailTrends vertellen tien RetailRookies over hun onderneming en strategie. Naast Matt Sleeps en X Bank komen Directlyfrom.nl, Reclaimed Jewels, Gusto Moda, De Balkonie, Denoïsm, Bellamy Gallery, Fanfiber en Naturalicious aan het woord. Klik hier voor informatie over een abonnement op RetailTrends.
Reacties 0