Ze ruiken kansen, tonen lef én dragen bij aan consumentenverwachtingen. Maak kennis met de RetailRookies 2016-2017: tien jonge, innovatieve ondernemers en concepten die inspelen op nieuwe consumentenbehoeften en de winkelstraat kleur geven. Vandaag op RetailWatching: Denoïsm en Bellamy Gallery.
Overal ter wereld zijn gave retailconcepten te vinden â behalve in Rotterdam. Dat jeukt, vindt Marco Ouwerkerk. Met Denoïsm heeft hij sinds november 2015 zijn eigen conceptstore. Hij werkt hiervoor samen met Niek Logger, een Rotterdamse denimfreak en ontwerper. âWe kenden elkaar vanuit ons werk en wilden allebei iets unieks neerzetten. Hij had de tijd maar geen geld, ik had de poen maar geen tijd.â Met hun samenwerking is die kwestie opgelost. Logger runt de operationele gang van zaken, de inkoop en beheert het atelier waar het privatelabel geproduceerd wordt. Denoïsm laat zich het best omschrijven als een hybride denimstore voor mannen. Dat gaat verder dan een paar jeans voor de man die er stoer maar verzorgd wil uitzien. Denoïsm is een winkel met een industriële, rauwe look-and-feel, een werkplek, atelier en café-bistro ineen. Locatie: de Hofbogen in Rotterdam-Noord.
Buikpijn, dat kreeg ze van de werkwijze van traditionele retailers . âIk maakte carrière, maar het voelde als een gouden kooiâ, zegt Mireille van der Sprong, voormalig commercieel directeur van Miss Etam. âWe moeten duurzaam omgaan met onze spullen en de manier waarop die geproduceerd worden. Consuminderen in plaats van consumeren.â Haar behoefte aan een duurzaam fashionconcept vertaalt zich in Bellamy Gallery. Van der Sprong en compagnon Imke Bens lanceren in mei dit jaar een onlineshop en een winkel in Haarlem, Den Bosch, Maastricht en Rotterdam. Klanten vinden er duurzaam geproduceerde kleding voor heren, dames en kinderen van luxekwaliteit voor de prijs van het middensegment. Dat lukt door te werken als een discounter. Van der Sprong en Bens ontwerpen de collecties zelf en de productie vindt plaats in Europa.
In het septembernummer van RetailTrends vertellen tien RetailRookies over hun onderneming en strategie. Naast Denoïsm en Bellamy Gallery komen Directlyfrom.nl, Reclaimed Jewels, Matt Sleeps, X Bank, Gusto Moda, De Balkonie, Fanfiber en Naturalicious aan het woord. Klik hier voor informatie over een abonnement op RetailTrends.
Reacties 0