Online fashionconcept Gusto Moda opent binnenkort een permanente shop-in-shop bij een conceptstore in Den Haag. Ook bereidt de RetailRookie een tour met pop-up stores door heel Nederland voor, laat oprichter Suzanne Jongert weten in het septembernummer van RetailTrends.
De shop-in-shop komt bij een conceptstore in de Haagse Prinsestraat. Die moet eind deze of begin volgende maand opengaan. Het wordt de eerste vaste locatie voor het customizable fashionconcept. Tussen november vorig jaar en augustus dit jaar had Gusto Moda al een pop-up store bij Store of the Future in het Haagse winkelcentrum Babylon.
Hoewel Gusto Moda in de kern een onlineconcept blijft, ziet Jongert ook fysiek kansen voor de formule. Met name voor de verkoop van de wat duurdere producten is een winkel volgens haar van toegevoegde waarde. “Die willen mensen vaak toch even in het echt bekijken en passen”, aldus Jongert.
Jongert financiert Gusto Moda voorlopig uit eigen middelen. Een investeerder komt mogelijk later in beeld. Verkennende gesprekken zijn er al geweest, laat Jongert weten.
Gusto Moda is één van de tien RetailRookies 2016-2017. In het septembernummer van RetailTrends worden deze jonge, innovatieve concepten uitgebreid belicht. Klik hier voor informatie over een abonnement.
Reacties 0