Sappen aan de Prinsengracht

Sappen aan de Prinsengracht

De Amsterdamse sapbar The Cold Pressed Juicery timmert flink aan de weg. Er zijn inmiddels vier vestigingen in onze hoofdstad, waarvan die aan de Herengracht al opviel dankzij een grote boom in het midden van de winkel. Het filiaal zeshonderd meter verder aan de Prinsengracht mag er ook zijn.

De winkel aan de Prinsengracht werd begin dit jaar geopend en komt opnieuw uit de koker van de ontwerpers van Standard Studio. Contrasten spelen de hoofdrol in dit pand: licht en donker, oud en nieuw, rustiek en hedendaags. Allemaal met het groene element in het achterhoofd. The Cold Pressed Juicery is immers bedoeld om mensen te helpen beter te worden, vertelt oprichter Nathalie Streng tegenover Harper’s Bazaar.

Streng heeft haar inspiratie voor The Cold Pressed Juicery uit New York gehaald, waar ze in aanraking kwam met sap van groenten en fruit dat met een speciale machine tussen rvs-platen wordt geknepen. Daardoor blijven veel meer vitaminen en mineralen behouden, stelt zij. “Ik heb mijn eigen juicer nooit meer aangeraakt.” De producten bestaan voor 99 procent uit organische, lokale en natuurlijke producten.


De eyecatcher in de winkel aan de Prinsengracht is de 5,5 meter lange houten counter. Verder staan de koelkasten in een hoek van 45 graden opgesteld en zijn er zowel voor de winkelramen en achterin de winkel ruimten ingericht waar consumenten kunnen zitten.

Beeld: Wouter van der Sar

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Dit artikel krijg je cadeau. Lees alles van RetailTrends voor slechts € 10,- (eerste maand).

Word member Of log in