Gepeperde meningen, rake observaties, niet te missen innovaties, opvallende onderzoeken. RetailWatching tipt wekelijks artikelen van over de grens die de moeite van het lezen waard zijn. Deze week artikelen die voorbij kwamen op Glossy, Forbes, The Telegraph, News1130 en Internet Retailer.
Opvallende combi
Een kledingverhuurplatform en een luxe designer. Rare combinatie voor een partnership? Niet volgens Rent the Runway. Dit datagedreven platform helpt ontwerpers nieuwe klanten te bereiken door in te spelen op wat ze écht willen.
Lees verder bij Glossy: http://bit.ly/2dOQRci
Amazon-proof
Webshops maken de winkels kapot! Het is een veel bezigde kreet in retailringen. Ook voor het Amerikaanse Home Depot dreigde dat scenario. Maar de bouwmarktketen houdt zich wonderlijk staande en wordt zelfs ‘Amazon-proof’ verklaard. Hoe doet de retailer dat?
Lees verder bij Forbes: http://bit.ly/2ed6IhG
Black Friday
Het ene koopjesfeest is het andere niet. Tijdens de Dolle Dagen van Blokker kon je betrekkelijk rustig winkelen, bij de Dwaze Dagen van de Bijenkorf was het al heel wat meer dringen geblazen. Maar de Amerikaanse Black Friday slaat alles, met zeven doden en 98 gewonden in tien jaar tijd. Waar komt deze traditie vandaan, hoeveel geld gaat er over de toonbank en wat kunnen we er dit jaar van verwachten?
Lees verder bij The Telegraph: http://bit.ly/2eyPy27
Verzet
Shoppen voor de feestdagen, het begint allemaal steeds vroeger en retailers gaan er vaak tandenknarsend in mee. Nordstrom niet. De retailer weigert in de kerstsfeer te komen, tot Thanksgiving achter de rug is. Een slimme strategie?
Lees verder bij News1130: http://bit.ly/2e6yU6E
Hoofdpijn
Retourzendingen, ze bezorgen menig etailer hoofdpijn. Maar ook menig consument, blijkt uit nieuw onderzoek onder dertig grote online spelers. Het valt namelijk niet mee om geld terug gestort te krijgen, blijkt in veel gevallen.
Lees verder bij Internet Retailer: http://bit.ly/2eo2ZTf
Reacties 0