Het beste van RetailWatching: week 41

Het beste van RetailWatching: week 41

RetailWatching richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.

Dit vindt Blokker zelf van de Dolle Dagen
De ‘grootste actie ooit’ bij Blokker leverde niet de taferelen op die we van gewend waren van de Drie Dwaze Dagen bij de Bijenkorf. ‘Geen slagveld’, schrijft het NRC. ‘Grotendeels mislukt’, concludeert De Telegraaf. De geplande omzet zou volgens die laatste krant nog niet voor de helft zijn behaald. Maar wat vindt de retailer eigenlijk zelf van zijn eerste editie van de Dolle Dagen?

Waarom ToyChamp het spel buiten de stad speelt
Als er één branche is die last heeft van e-commerce, is het wel de speelgoedbranche. Hoe je dat oplost? Met beleving, is het steevaste antwoord van veel ketens. Voor ToyChamp, dat deze maand in Enschede zijn tiende winkel in Nederland opende, is dat niet anders. "Het wow-effect krijgen kinderen online niet", zegt algemeen directeur Koen Nolmans.

Zo blijft IKEA trouw aan zijn roots
Ideeën zijn de weg naar de toekomst, meer dan technologie. Dat is de visie van new business and development manager Tony Sandelius. Die ideeën, die komen vandaag de dag nog altijd voor een belangrijk deel uit Älmhult, het Zuid-Zweedse dorpje waar IKEA in 1943 werd opgericht. De technologie ook, trouwens. RetailWatching nam een kijkje in de geboorteplaats van de meubelgigant.

Supersnel bezorgen doe je zo
Consumenten maken er nog niet massaal gebruik van, maar steeds meer etailers en logistieke partijen nemen een voorschot op sameday-delivery. Zo maakte bol.com donderdag bekend voortaan nog op dezelfde dag te leveren. Marcel te Lindert onderzocht in het zomernummer van EtailTrends al welke mogelijkheden er zijn om supersnelle bezorging aan te bieden. Eén ding is duidelijk: als het gaat om aflevering binnen één of twee uur zijn retailers met fysieke winkels in het voordeel.

Is de faillissementsgolf dan eindelijk voorbij?
Het gaat weer goed met de detailhandel. Althans, dat willen de cijfers ons doen geloven. Er gaan immers steeds minder retailers failliet en steeds minder ondernemers kloppen aan voor bijstand. Bovendien hebben consumenten steeds meer te besteden. Is het lek boven?

Aanmelden voor de gratis dagelijkse nieuwsbrief van RetailWatching? Dat kan hier.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!