Het stadsexperiment van Karwei

Het stadsexperiment van Karwei

Of het een voorbode is voor een nieuw concept, daarover kon Karwei-directeur Machiel van der Sluis nog niet al te veel loslaten. Maar zeker is dat de bouwmarktketen in ieder geval de komende zes weken een binnenstedelijke winkel heeft. In de Kalverstraat nog wel. Onder de naam 'Boutique Hotel' laat Karwei de high street shopper kennismaken met zijn producten.

De naam is niet willekeurig gekozen. Karwei heeft deze pop-up store als een hotel ingericht, inclusief balie en hotelbar. Het verschil is dat je hier niet kunt overnachten. Wel kun je alles wat er staat kopen, wat in de meeste andere hotels weer niet kan.

Boutique Hotel is ook de naam van een van de vier woontrends die Karwei introduceert. De focus ligt hierbij op het combineren van producten, van vloeren tot hanglampen en van gordijnen tot meubels. De winkel in de Kalverstraat is er ook om consumenten te doordringen van de positionering van decoratieve bouwmarkt. Karwei hoopt hier vooral vrouwen mee aan te spreken.

De pop-up winkel is tot 8 december geopend. Karwei wil hiermee de reacties van consumenten peilen op de aanwezigheid van Karwei in de stad. "We zijn dus wel aan het voelen of een stadsconcept iets voor ons is."