Vijftig jaar The North Face, dat moet gevierd worden. En hoe kan je dat beter doen dan met een flagshipstore op Fifth Avenue? De winkel moet een meeslepende 'brand experience' bieden, en biedt daarvoor een aantal exclusieve extra's.
De winkel telt ruim achttienhonderd vierkante meter over twee verdiepingen. Daarmee is het naar eigen zeggen de grootste vestiging buiten Chicago. Met de flagshipstore zet The North Face zijn koers voort waarbij meer gericht wordt op de stadsbewoners. Zo is er onder meer een speciale 'urban' merchandiseafdeling.
Alleen in deze vestiging biedt The North Face customazation. Met naaiapparatuur in de winkel kan de kleding naar wens van de klant ter plekke worden aangepast. Verder is er een klimmuur en een 'community seating', ofwel een zitruimte.
The North Face zit aan Fifth Avenue in een monumentaal pand, en mag daarom niks doen aan muren en vloeren. De retailer speelt daar naar eigen zeggen op in door de ruimte te behandelen als een natuurlijke buitenruimte, en zijn producten te presenteren zoals het dat ook 'in het wild' zou doen.
Reacties 0