​Ahold Delhaize trekt stekker uit prijsvechter

​Ahold Delhaize trekt stekker uit prijsvechter

Ahold Delhaize stopt met de Belgische winkelketen Red Market. De dertien winkels maken plaats voor de formules AD en Proxy Delhaize, zo laat het Nederlands-Belgische retailconcern dinsdag weten.

Red Market werd in 2009 gelanceerd en gold als antwoord op de opkomst van discountketens als Aldi en Lidl. Daarnaast had de winkelketen als doel om nieuwe retailconcepten te testen. Zo wordt er gebruikgemaakt van volledige zelfscan, is er maar één wachtrij bij de kassa, worden verschillende promotie- en marketingstrategie uitgeprobeerd en zijn de winkels langer open.

De formule heeft volgens Ahold Delhaize zijn waarde bewezen, omdat veel van die concepten succesvol in winkels van Delhaize zijn geïntroduceerd. Red Market zou sinds de lancering echter met rode cijfers kampen. Om de formule verder uit te rollen waren ‘belangrijke en risicovolle investeringen’ nodig, waardoor het concern besloten heeft zich op het merk Delhaize te focussen.

Red Market telt ruim 250 medewerkers, die allemaal mee verhuizen naar de nieuwe winkel. Begin december wordt begonnen met de ombouw van de winkels.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!