Het nieuwste kunstje van de Scotch & Soda-oprichter

Het nieuwste kunstje van de Scotch & Soda-oprichter

Het nieuwe fashionlabel Salle Privée, uit de koker van Scotch & Soda-oprichter Patrick Munsters, gaat eigenlijk helemaal niet over mode. "Het gaat over goede kwaliteit en een seizoenloze garderobe", omschrijft Munsters tegenover fashionsite WWD. Hoe dat eruitziet, is sinds vorige week te bekijken in de winkel in de Amsterdamse Cornelis Schuytstraat.

Voor de eerste collectie van het luxe herenlabel werkte Munsters samen met Ulrika Lundgren, bekend van het vrouwenmerk Rika. In de 'over-verzadigde' modebranche zijn consumenten op zoek naar trendloze, klassieke kledingstukken, was Munsters' uitgangspunt. Dat komt tot uiting in een neutraal pallet van kleuren, zoals marineblauw en grijs, aangevuld met een minimalistische touch voor een eigentijdse uitstraling. Allerlei kledingstijlen worden bij elkaar gebracht, want specifieke trends worden nadrukkelijk vermeden.

Salle Privée vertelt ook 'persoonlijke verhalen' over de producten. Daarvoor heeft het label mannen met verschillende achtergronden tijdens zijn eerste campagne ingezet als ambassadeurs. Ieder met zijn eigen binding met een bepaalde kledingstijl, die ze in korte video's presenteren.

De winkel in de Cornelis Schuytstraat is de eerste, maar er zijn plannen om het winkelconcept verder uit te rollen in belangrijke markten. Daarnaast heeft Salle Priveé een webshop.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Dit artikel krijg je cadeau. Lees alles van RetailTrends voor slechts € 10,- (eerste maand).

Word member Of log in