Singles' Day is in Nederland nog onbekend, maar Alibaba wil daar verandering in brengen. Zo is Singles' Day al omgedoopt tot Global Shopping Festival. “Het evenement wordt steeds internationaler”, zegt directeur Roland Palmer van Alibaba Benelux in het Algemeen Dagblad.
Alibaba trok vorig jaar 115 miljoen klanten, die volgens Palmer uit 232 landen kwamen. “Ook Nederlandse klanten van AliExpress krijgen aanbiedingen.”
Nederlandse merken profiteren op hun beurt van Singles' Day als ze hun producten via Tmall Global verkopen. Palmer liet onlangs in RetailTrends al weten dat de teller momenteel op zo’n twintig bedrijven staat, waaronder Albert Heijn en G-Star. Geïnteresseerde merken als Bavaria en Sissy-Boy zijn meegenomen naar China om het festival bij te wonen, stelt hij nu. “Volgend jaar zijn het er meer.”
Alibaba verkocht vorig jaar voor zo’n veertien miljard dollar op Singles' Day. Dat bedrag is dit jaar al overtroffen, al valt de groei ten opzichte van vorige jaren wat lager uit.
Reacties 0