​Yun overweegt brillenzaak in Nederland

​Yun overweegt brillenzaak in Nederland

Het Koreaanse brillenmerk Yun wil zijn flagshipstore in Berlijn een vervolg geven. Daarvoor wordt gekeken naar Hamburg of München, zegt storemanager Mirko Weiß in het novembernummer van RetailTrends. “En misschien dan wel naar Scandinavië of Nederland.”

De winkel van Yun in het hippe Berlijn Mitte is sinds vorig jaar oktober open en draait volgens Weiß boven alle verwachtingen. Klanten worden vooral nieuwsgierig gemaakt door een reusachtige brillenmachine achter het raam. Daarmee krijgt Yun het voor elkaar om klanten die hebben betaald in maximaal twintig minuten van een bril op sterkte te voorzien. “Meestal zijn we sneller”, aldus Weiß.

Yun wil de brillenwereld flink opschudden en dan niet alleen de traditionele optiekspelers. Het merk wil ook vooruitstrevrende concurrenten de loef afsteken, zoals Ace & Tate. De Nederlandse opticien heeft eveneens een winkel in Berlijn en maakt volgens Weiß gave brillen. “Maar hun winkel is slechts een showroom, je kunt je bril pas na tien dagen ophalen. En je kunt pas sinds kort bij hen een ogentest doen.”

Het verschil met moderne opticiens zit volgens Weiß in de efficiëntie. Zo is de oogtest bij Yun binnen zeven tot acht minuten klaar. “Alles in deze business draait om snelheid.” In RetailTrends 11 geeft Weiß een rondleiding door het vlaggenschip, waar robotisering een grote rol speelt. Klik hier voor meer informatie over een abonnement.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!