Nederland is in blijde verwachting van de komst van Taco Bell. De Amerikaanse fastfoodketen wil al snel zijn eerste vestiging openen en in totaal naar vijftig filialen groeien. In de thuismarkt zit de Tex-Mex-specialist ook niet stil. Deze week opende in Las Vegas een flagshipstore, waarin nogal wat dingen anders dan anders zijn.
De flagshipstore is het zevenduizendste restaurant van Taco Bell, maar pas de vierde van de zogeheten Cantina-formule. Die zit in een wat hoger segment en biedt onder meer alcoholische dranken. In Las Vegas is daarnaast een uitgebreide merchandisecollectie toegevoegd en een trendy design gebruikt. Klanten moeten er een complete 'Taco Bell-lifestyle' ervaren, omschrijft cmo Marisa Thalberg.
Het vlaggenschip is voorzien van een DJ-ruimte, VIP-lounges en door klanten gemaakt artwork. Het gebouw telt twee verdiepingen, een tussenvloer en buiten een patio. De buitenkant is van glas.
Taco Bell heeft voor het eerst in ruim twintig jaar zelfs zijn logo aangepast. Verder is het nieuwe restaurant ook op servicegebied van de nodige nieuwigheden voorzien, zoals digitale menuborden, bestelkiosken en tablets. Of Taco Bell met dit concept ook ons land aandoet, is onwaarschijnlijk. De eerstvolgende Cantina-vestigingen staan allemaal gepland in de Verenigde Staten.
Reacties 0