Gepeperde meningen, rake observaties, niet te missen innovaties, opvallende onderzoeken. RetailWatching tipt wekelijks artikelen van over de grens die de moeite van het lezen waard zijn. Deze week artikelen die voorbij kwamen op Racked, Bloomberg, Retail Dive, Fortune en Express.
Déjà vu
Een glanzend zwart-wit interieur, neonlichten, in het zwart geklede medewerkers, rode lipstift waar je maar kijkt. Het bezoek aan een beautywinkel kan nogal een déjà vu-achtige werking hebben, omdat ze allemaal zo op elkaar lijken. Waarom is dat eigenlijk?
Lees verder bij Racked: http://bit.ly/2fCk7Um
Terugval
Het mag geen verrassing heten dat Fifth Avenue in New York ook dit jaar weer de duurste winkelstraat ter wereld is. Maar voor het eerst sinds de crisis, zijn de huurprijzen er gedaald. En er zijn meer topwinkelstraten die daarmee te maken hebben. Problematisch, of valt het allemaal wel mee?
Lees verder bij Bloomberg: http://bloom.bg/2eN0olP
Chinese les
Alibaba heeft opnieuw zijn eigen omzetrecord gebroken met de jaarlijkse, zelfverzonnen feestdag Singles’ Day. Bijna veertien miljard euro kwam er binnen. Wat kunnen andere retailers daar van leren? Vier lessen.
Lees verder bij Retail Dive: http://bit.ly/2g33uSo
Boycot
De uitverkiezing van Donald Trump als president doet nogal wat stof opwaaien, ook in retailkringen. Zo is er een boycotactie opgezet tegen retailers die Trump-producten verkopen, zoals poppen en merchandise. Onder meer grote namen als Nordstrom en Bed Bath & Beyond zijn het doelwit.
Lees verder bij Fortune: http://for.tn/2g34iH4
Black Vrijday
Black Friday is allang niet meer puur Amerikaans. Zeven procent van de Britten neemt zelfs een vrije dag om een graantje mee te pikken. In Cardiff blijken ze het meest geneigd hun medeshoppers aan de kant te ‘ellebogen’, terwijl Edinburgh de minst agressieve koopjesjagers heeft.
Lees verder bij Express: http://bit.ly/2eN0U31
Reacties 0