Het beste van RetailWatching: week 46

Het beste van RetailWatching: week 46

RetailWatching richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.

Vier vragen aan scheidend Euretco-ceo Harry Bruijniks
Na tien jaar aan het roer te hebben gestaan van retailserviceorganisatie Euretco, is voor Harry Bruijniks het natuurlijke moment aangebroken om het stokje over te dragen. De besturen van de retailserviceorganisatie en zijn Duitse eigenaar, EK servicegroup, worden per 1 januari samengevoegd. Bruijniks zal daar geen onderdeel meer van uitmaken en wordt lid van de raad van commissarissen. RetailWatching sprak met hem over zijn erfenis, de toekomst van Euretco en de toekomst voor Bruijniks zelf.

De groene vingers van Intratuin
Intratuin bevindt zich midden in een herpositionering. In een tijd waarin alles met het voorvoegsel ‘natuurlijk’ een streepje voor heeft bij de consument, wil de tuincentrumketen volop meeprofiteren. Tegelijkertijd proberen ook bouwmarkten en supermarkten hun stukje van de taart mee te pakken in de markt van Intratuin. Hoe blijft de winkelketen bij in de race?

De noodzaak van toekomstbestendig winkelpersoneel
Winkelpersoneel schiet vaak tekort wat betreft deskundigheid. En dat terwijl goede medewerkers cruciaal zijn voor het succes van een retailonderneming. Hoe kunnen retailers hun personeel toekomstproof maken? En welke retailers zijn er al mee bezig? ABN Amro schetst de kaders in zijn rapport ‘Winst wordt een afgeleide van cultuur’.

Vijf vragen aan Appleverkoper Amac
Dat wil ik ook, dacht Ed Bindels toen hij eens een keynote zag van Steve Jobs over de Amerikaanse Apple Stores. Zo startte hij in 2005 zijn eerste Amac-winkel. Inmiddels is de keten uitgebouwd tot 23 vestigingen. Veel ruimte voor nieuwe winkels ziet hij niet meer, maar wel voor extra vierkante meters. De flagshipstore die in Rotterdam die eerder deze maand openging, is daar een eerste voorbeeld van. Bindels, nog altijd ceo van Amac, neemt ons mee in de pijlers en plannen van de formule.

Wat Amsterdam de beste winkelstad maakt
Luxe, internationale allure, een levendig foodaanbod. Amsterdam heeft het allemaal en is daarom de aantrekkelijkste retailstad van de Benelux, volgens onderzoek van JLL onder tweehonderd internationale retailers. Amsterdam heeft niet voor niets de meeste internationale retailers binnen zijn stadsgrenzen. Van de in het onderzoek ondervraagde bedrijven, is 85 procent in de Nederlandse hoofdstad vertegenwoordigd. Wat trekt hen aan?

Aanmelden voor de gratis dagelijkse nieuwsbrief van RetailWatching? Dat kan hier.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!