Gepeperde meningen, rake observaties, niet te missen innovaties, opvallende onderzoeken. RetailWatching tipt wekelijks artikelen van over de grens die de moeite van het lezen waard zijn. Deze week artikelen die voorbij kwamen op MCV, Retail Dive, Tech Republic, BBC en Forbes.
Zwarte Dag
Veel retailers tellen misschien af naar Black Friday, het grootste koopjesfestijn ter wereld. Maar voor sommige takken van sport is er ook een duidelijk negatieve keerzijde en is de dag volgens sommigen 'het slechtste wat er kan gebeuren' voor winkels.
Lees verder bij MCV: http://bit.ly/2fZ09U6
Hardleers
Nordstrom trekt zich niks aan van de boycot waarmee het te maken kreeg, omdat het Trump-merchandise verkocht. Er zijn namelijk ook klanten die de retailer zullen boycotten als Nordstrom stopt met de verkoop daarvan, stelt een woordvoerder. Iedereen tevreden houden, het blijft lastig.
Lees verder bij Retail Dive: http://bit.ly/2gofm1z
Anti-apocalyps
Mobiele verkopen halen de desktop sneller in dan retailers kunnen bijbenen. Er zijn echter verschillende manieren om een 'retailapocalyps' tegen te gaan.
Lees verder bij Tech Republic: http://tek.io/2fy1yQR
Discriminatie
Eerst een boekhoudschandaal, daarna een conflict met Unilever, en nu weer beschuldigingen van discriminatie. Het zit Tesco niet altijd mee. Ouders van kinderen op Boroughmuir High School zeggen dat hun kinderen rond lunchtijd buiten in de rij moesten wachten, terwijl hun leeftijdsgenoten van een privéschool er wel in mochten. De retailer ontkent.
Lees verder bij BBC: http://bbc.in/2fYV7Xw
Waarheidverkoop
Waarheidsretail is nog een vrij onbekend verschijnsel in de wereld. Het Israëlische Feelter is er twee jaar geleden mee begonnen, en heeft nu zelfs twee miljoen dollar bij investeerders opgehaald. Orde scheppen in de online reviewchaos, dat is kort gezegd wat de start-up doet.
Lees verder bij Forbes: http://bit.ly/2gGSjzG
Reacties 0