Het doorleefde leer van Officine Creative

Het doorleefde leer van Officine Creative

Het Italiaanse schoenmerk Officine Creative staat naar eigen zeggen wereldwijd bekend om zijn 'bijzondere en innovatieve leerbewerking'. Hoe dat eruitziet, kan de Nederlandse consument sinds vorige week ervaren in de flagshipstore in Amsterdam.

De winkel is gevestigd aan de Prinsengracht, tussen de 9 straatjes. Het interieur kenmerkt zich door het gebruik van eikenhout en verweerd materiaal, wat een warme uitstraling moet geven. De displays zijn geïnspireerd op bankkluizen, omdat het label iedere schoen ziet als 'uniek en waardevol object om voor langere tijd te koesteren'.

Officine Creative kiest niet voor het traditionele kalfsleer, maar voor huiden van volgroeide dieren. Buffel-, paarden-, kameel-, lama- en kangoeroehuiden zitten verwerkt in de schoenen, volgens het merk voor een 'meer doorleefd gevoel dat aansluit bij het product'. Officine Creative onderscheidt zich naar eigen zeggen verder door de handgemaakte producten, 'in een luxemarkt die wordt gedreven door industriële productie'.

Het assortiment bestaat uit zowel mannen- als vrouwenschoenen en accessoires, zoals tassen en kleine lederwaren. Het aanbod wordt later deze maand uitgebreid met een op leer geïnspireerd parfum.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Dit artikel krijg je cadeau. Lees alles van RetailTrends voor slechts € 10,- (eerste maand).

Word member Of log in