​Action zet nadrukkelijker in op A-merken

​Action zet nadrukkelijker in op A-merken

Action doet rechtstreeks zaken met merkfabrikanten als Procter & Gamble, Unilever en andere multinationals. “Grote A-merkfabrikanten weten in toenemende mate de weg naar Zwaagdijk te vinden”, zegt ceo Sander van der Laan in Het Financieele Dagblad.

De discounter koopt volgens Van der Laan inmiddels rechtstreeks in bij enkele tientallen merkfabrikanten. A-merken kunnen niet meer om Action heen, ziet de topman. “Er zijn leveranciers die met ons meegroeien, dat zien grote A-merkfabrikanten.”

Action heeft inmiddels 840 winkels in zes landen. De retailer focust zich voorlopig op het versnellen van de groei in Frankrijk, Duitsland en Oostenrijk. “We hebben wel in beeld wat de landen zeven, acht en negen kunnen zijn, maar dan kan even wachten”, aldus Van der Laan. In Nederland, waar momenteel 353 vestigingen zijn, ziet hij nog ruimte voor zo’n honderd extra winkels.

De Nederlandse discounter opent dit jaar in totaal 197 nieuwe winkels, ruim vijftig meer dan vorig jaar. Om de groei bij te houden bouwt Action aan twee nieuwe distributiecentra en breidt het een van zijn huidige drie uit. Action zag zijn omzet vorig jaar met een derde groeien tot bijna twee miljard.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!