Gepeperde meningen, rake observaties, niet te missen innovaties, opvallende onderzoeken. RetailWatching tipt wekelijks artikelen van over de grens die de moeite van het lezen waard zijn. Deze week artikelen die voorbij kwamen op Foodnavigator, Clean Clothes, Forbes, Fortune en The Guardian.
Geheim winkelmandje
Producenten die de retailer overslaan, we zien het steeds meer. Groentemerk Bonduelle is de volgende. In Frankrijk gaat het via zijn concept Mon Panier Secret – mijn geheime winkelmandje, groenten aan huis bezorgen.
Lees verder bij Foodnavigator: http://bit.ly/2jU9a09
Onder vuur
Onder meer Marks & Spencer en Zara konden een tijdje terug op flinke kritiek rekenen, toen bleek dat Syrische vluchtelingen kleding maakten in hun fabrieken. Ook verschillende Noord-Europese kledingbedrijven, waarvan H&M veruit de bekendste is, blijken zich hieraan schuldig te maken. En voorlopig lijken ze er niet veel tegen te doen.
Lees verder bij Clean Clothes: http://bit.ly/2jwBOVv
Het Trump-tijdperk
Vandaag is het zover: Donald Trump wordt geïnaugureerd als president van de Verenigde Staten. Een van zijn topprioriteiten is een grootschalige belastinghervorming, waar ook retailers zeker de gevolgen van gaan merken. Drie tips hoe zij zich daarop kunnen voorbereiden.
Lees verder bij Forbes: http://bit.ly/2k880xw
Ouderschapsverlof
Starbucks doet er alles aan om een prettig bedrijf te zijn om voor te werken. De nieuwe regels voor ouderschapsverlof zijn daarin een volgende stap. Ook adoptieouders en koppels van hetzelfde geslacht profiteren van de nieuwe voordelen.
Lees verder bij Fortune: http://for.tn/2j1KMeB
Outdoorruzie
De outdoorindustrie en de politiek staan lijnrecht tegenover elkaar in Utah. De inzet: de delen van het land die eigendom zijn van de federale overheid en die mogelijk verkocht worden aan staten. Dat heeft schadelijke gevolgen voor het landschap, zo stellen verschillende outdoorketens. Patagonia leidt de strijd, samen met Black Diamond.
Lees verder bij The Guardian: http://bit.ly/2jGYdlq
Reacties 0