Gepeperde meningen, rake observaties, niet te missen innovaties, opvallende onderzoeken. RetailWatching tipt wekelijks uitingen op de sociale kanalen, buitenlandse nieuwssites en andere media die een beeld geven van wat zich zoal buiten onze landsgrenzen heeft afgespeeld. Vandaag: de week in vijf tweets.
Het besluit van Starbucks om tienduizend vluchtelingen in dienst te nemen, maakte de koffieketen trending op Twitter. Zowel steunbetuigers als criticasters meldden zich in groten getale.
Coolblue heeft zijn advertenties al teruggetrokken van deze rechtse nieuwssite, die wordt beschuldigd van racisme, seksisme en antisemitisme. Amazon adverteert er tot onvrede van veel twitteraars nog vrolijk op los.
Ophef rond de Amerikaanse gameverkoper GameStop. De retailer zou personeel laten liegen over de voorraad, zodat het meer producten van zijn meest lucratieve categorieën verkoopt.
Een grootschalige boycotactie heeft zijn vruchten afgeworpen. Nordstrom verkoopt geen kleding meer van het label van presidentsdochter ivanka Trump.
Niet alleen de fashionbranche heeft last van het weer. Tesco ziet zich zelfs genoodzaakt een 'slaquotum' per klant in te voeren. In deze winkel valt dat al niet meer te overtreden.
Reacties 0