H&M heeft vrijdag een van zijn grootste flagshipstores ter wereld geopend. In Barcelona kunnen fans op vijfduizend vierkante meter terecht voor alle collecties van de Zweedse modeketen én hapje en een drankje.
Het interieur van de winkel op de Passeig de Grà cia â een van de hoofdstraten van Barcelona â is gebaseerd op het internationale winkelconcept van H&M. Er is onder meer gebruikgemaakt van hout, marmer, glas, staal en spiegels om een openbare ruimte te creëren die vergelijkbaar is met galeries en musea. Ook is er veel aandacht voor âgroenâ. Het kleurenpalet bestaat uit wit en zwart met donkergroene en cognackleurige accenten.
De flagshipstore in Barcelona brengt de home-collectie van H&M voor het eerst naar een binnenstad van Spanje. Het is bovenal de eerste winkel waarin klanten een âgastronomische ruimteâ zullen vinden. Voor dit unieke project van zoân tweehonderd vierkante meter werkt H&M samen met het âflexitarischeâ restaurant Flax & Kale en zijn bekende chef Teresa Carles.
De gecreëerde Flax & Kale á Porter bestaat uit Grab & Go Healty, een sapbar en een koffiehoek. Voor het ontwerp van de cafetaria is samengewerkt met Estudi Francesc Pons, een vertrouwde partner van Terese Carles. Via materialen als roestvrijstaal en eik is âeen rustige en aantrekkelijke ruimteâ neergezet.
De eetgelegenheid bevindt zich op de tweede van de in totaal vier verdiepingen van het gebouw. Ter gelegenheid van de winkelopening is het filiaal uitgerust met een âInstagram vending machineâ, waar consumenten een cadeautje krijgen als ze een bericht op het socialmediakanaal plaatsen.
Reacties 0