De nieuwe winkel van Foot Locker op Broadway is zeker niet de eerste in New York. Wel bevat hij een aantal concepten die voor het eerst in The Big Apple te zien zijn. "Daar moesten mensen eerst nog voor op de trein stappen", aldus ceo Dick Johnson.
De winkel beslaat bijna zestienhonderd vierkante meter over twee verdiepingen. Ongeveer de helft daarvan is helemaal op Foot Locker gericht. De rest bestaat uit een grote verzameling shop-in-shops, van onder meer Puma Lab, Timberland Legends Club, Converse Prime en Adidas The Foundation.
Het nieuwe vlaggenschip heeft ook ruimte gereserveerd voor Six:02, het nieuwe, op vrouwen gerichte concept. Dat was in New York nog niet te vinden en dat is wel cruciaal, stelt Johnson. "We willen laten zien dat Six:02 een belangrijk deel is van onze familie, net als Lady Foot Locker."
Het blijven openen van nieuwe Foot Locker-winkels leidt volgens Johnson nog niet tot kannibalisatie. Johnson ziet het als het vergroten van de sneakercultuur als geheel. "Hoe meer van onze merken en hoe meer sneakerfans we bij elkaar brengen, hoe beter de zaken gaan."
Reacties 0