Na de tweede etage heeft de Bijenkorf nu ook de onderste winkelvloer onder handen genomen. Klanten vinden er nu 'de grootste herenafdeling van Utrecht', als we de warenhuisketen moeten geloven.
Vierduizend vierkante meter telt de herenafdeling, die bestaat uit vijftig modemerken en 42 schoenenmerken. Het assortiment gaat van formeel tot casual en denim, met naast kleding en schoenen ook lederwaren en accessoires. Nieuwe merken zijn onder meer Asics, Filling Pieces, Nudie Jeans, Suitsupply, Calvin Klein en Samsøe & Samsøe. Hugo Boss werd al verkocht in het warenhuis, maar dat merk heeft nu een vergrote shop op de herenafdeling.
De nieuwe herenafdeling wordt volgens storemanager Joyce Verdijk gekenmerkt door - jawel - 'beleving'. "Er is gekozen voor een ruime opstelling met natuurlijke materialen zoals hout, metaal en ruw beton in vooral grijs- en bruintinten. Hierdoor krijgen de diverse werelden hun eigen karakter."
De nieuwe herenwereld wordt komend weekend officieel geopend en geldt als tweede fase van een grootscheepse verbouwing, die medio volgend jaar wordt afgerond. De parterre en eerste etage moeten nog worden verbouwd. De Bijenkorf breidt zijn winkeloppervlakte in Utrecht uit van negen- naar vijftienduizend vierkante meter.
Reacties 0