​Asda: miljoenen extra bezoeken door open logistiek netwerk

​Asda: miljoenen extra bezoeken door open logistiek netwerk

Asda verwacht binnen drie jaar tot veertig miljoen extra winkelbezoeken door het openstellen van zijn click & collect-netwerk. Vijftien retailers maken inmiddels gebruik van het toyou-netwerk van de Britse supermarktketen, vertelt senior director business development Paul Anastasiou in het aprilnummer van RetailTrends.

Vier van de vijftien retailers maken alleen gebruik van de retourservice, waarbij hun klanten pakketten bij Asda kunnen terugbrengen. Alleen fashionspelers Yours, Missguided, Badrhino.com en Decathlon dat 28 sportwinkels in het Verenigd Koninkrijk heeft, bieden ook de afhaalservice van toyou aan.

Asda houdt niet bij op de extra winkelbezoeken leiden tot meer omzet. “We weten niet zeker of de klanten na het terugbrengen of ophalen van een pakket ook nog even de supermarkt inlopen. Dat ligt echter voor de hand”, zegt Anastasiou.

In feite opereert Asda met toyou als elke andere pakketvervoerder. Retailers kunnen hun pakketten ovoraf aanmelden en een verzendlabel uitprinten. Aan de hand van dat label volgens zij het pakket tot op het afhaalpunt. Ze krijgen automatisch een bevestiging als het pakket is opgehaald. Anastasiou gaat in het aprilnummer van RetailTrends dieper in op het concept. Ook worden de voor- en nadelen van een open netwerk besproken. Klik hier voor meer informatie over een abonnement op RetailTrends.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!