Dit is het Nederlandse vlaggenschip van Made.com

Dit is het Nederlandse vlaggenschip van Made.com

Door Amnon Vogel
Redactie RetailWatching

Pop-up showroom hier, tijdelijke locatie daar. Vorig jaar was Made.com er klaar mee, en opende een permanente showroom aan de Amsterdamse Overtoom. Heel permanent bleek die niet, want al snel wilde de verkoper van designmeubels naar een grotere locatie. Zaterdag opent daarom aan het Rokin de eerste en voorlopig enige Nederlandse flagshipstore. Op uitnodiging van countrymanager Damien Poelhekke nam RetailWatching alvast een kijkje.

Made.com was nog geen half jaar gevestigd in de hoofdstad, of de driehonderd vierkante meter aan de Overtoom begon al wat krap te zitten. Op de nieuwe locatie aan het Rokin, in de voormalige Bierfabriek, kan de etailer zijn ei beter kwijt. Om nog meer producten te laten zien en er nog meer interactieve elementen in kwijt te kunnen, zegt Poelhekke. Een van die interactieve elementen is de designer area, waar Made.com samenwerkt met steeds wisselende partners zoals influencers en magazines. Die staan er met een eigen fotobooth, waar klanten zich kunnen laten fotograferen. Een herinnering voor de consument, en tegelijkertijd handige data voor Made.com. “Aan de hand van de e-mailadressen kunnen we herleiden hoe het shoppinggedrag van de consument in-store is geweest.”

Dat Nederland een geschikte markt voor Made.com is, komt volgens Poelhekke in eerste instantie door het design van de producten. “Dat is modern en industrieel en sluit heel goed aan op de Nederlandse consument”, aldus de countrymanager. Ook het onlineaspect heeft hier volgens hem, meer dan elders, kans van slagen. “Daarin is Nederland een van de meest vooruitstrevende markten. De penetratie is hoog en mensen voelen zich comfortabel om online tot koop over te gaan.” Toch geldt dat niet voor iedereen, weet ook Made.com. Naast de showroom is de meubelverkoper sinds dit jaar actief met een ‘mini-meubelboulevard’ op Schiphol. In een huiskamersetting zijn verschillende Made.com-meubels te zien. “We zoeken offline bewust meer op”, zegt Poelhekke. “Het is heel natuurlijk dat je producten wilt zien en testen.”

Een grote showroom zoals die aan het Rokin is geopend, hoeven we volgens Poelhekke niet snel in andere delen van ons land te verwachten. Made.com wil een flagshipstore in de ‘keysteden’ in al zijn markten en in Nederland is dat Amsterdam, zo verduidelijkt hij. Permanente locaties staan voorlopig dus niet op de planning, al houdt hij een slag om de arm. “Twee jaar geleden hadden we ook niet verwacht dat we zouden zitten waar we nu zitten.” Meerdere pop-up showrooms in verschillende steden in ons land staan voor dit jaar wel gepland. Verder richt Made.com zich op het aangaan van nieuwe partnerships in Nederland, zoals het op Schiphol heeft gedaan. Zo is Made.com in gesprek met The Avocado Show, het gloednieuwe avocadorestaurant in Amsterdam dat nu al op belangstelling vanuit de hele wereld kan rekenen.

Made.com ziet Nederland bij uitstek als een geschikte markt. Niet voor niets was de showroom in Amsterdam de eerste buiten de Britse thuismarkt, en werd al na een half jaar besloten op zoek te gaan naar een grotere locatie. In deze video gaat countrymanager Damien Poelhekke uitgebreid in op het hoe en waarom van de flagshipstore en wat we verder nog van Made.com in Nederland kunnen verwachten.


Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Dit artikel krijg je cadeau. Lees alles van RetailTrends voor slechts € 10,- (eerste maand).

Word member Of log in