Waar anders kan een flagshipstore van Pepe Jeans komen dan in Londen, de geboorteplaats van het jeanslabel? En waar anders dan aan Regent Street, volgens cmo Mark Blenkinsop 'de beste straat in Londen om een premium brand neer te zetten'? Het nieuwe vlaggenschip betekent tegelijkertijd het debuut van een nieuw winkelconcept.
De winkel telt een kleine 150 vierkante meter en is ingericht met 'een eclectische mix van contrasterende materialen'. Multiplex muren worden afgewisseld met details van kurk en koper. De rode muren, vloer in twee kleuren blauw en een gele bank zorgen voor een kleurrijk geheel. De bank, met daarbij een vintage bijzettafeltje, staat op de afdeling met accessoires en moet voor een rustgevende sfeer zorgen.
Een belangrijke rol in de winkel is weggelegd voor Custom Studio. Klanten kunnen daar onder meer afbeeldingen, knopen en andere toevoegingen aan hun kleding laten doen. Dit concept is naar eigen zeggen wereldwijd al succesvol, maar debuteert nu pas in thuisstad Londen. Verder kunnen klanten in de pasruimtes met behulp van RFID-technologie via een interactief scherm bekijken hoe kledingstukken binnen een bepaalde stijl zouden staan. Ook kunnen ze een winkelmedewerker oproepen zonder het pashokje uit te hoeven.
De flagshipstore betekent een nieuw hoofdstuk voor Pepe Jeans, zegt Blenkinsop. "Ons doel was niet alleen om een winkel te openen, maar om een innovatieve retailervaring te creëren." De winkel is ontworpen door Martin Brudnizki Design Studio en geldt als pilotstore voor het nieuwe concept.
Reacties 0