Gepeperde meningen, rake observaties, niet te missen innovaties, opvallende onderzoeken. RetailWatching tipt wekelijks uitingen op de sociale kanalen, buitenlandse nieuwssites en andere media die een beeld geven van wat zich zoal buiten onze landsgrenzen heeft afgespeeld. Vandaag: de week in vijf mustreads.
Data, data en nog eens data
We weten het allemaal. De rol van data in de retail blijft maar groeien en zal de toekomst van shoppen steeds meer gaan beïnvloeden. De rol van fysieke winkels zal er daarbij niet minder om worden, zolang de beschikbare technologie maar optimaal wordt benut. Dat is de stellige overtuiging van Farfetch, die tot uiting komt in het ‘store of the future’-concept van de etailer.
Lees verder bij Forbes: http://bit.ly/2ocqlv1
Waarom het niet de schuld van Amazon is
In Nederland wordt nog wel eens met de beschuldigende vinger naar bol.com en consorten gewezen, als er weer eens een gevestigde winkelketen in nood belandt. In Amerika is dat niet anders, al is Amazon daar natuurlijk de gebeten hond. Maar de zware tijden, onder meer voor warenhuizen en malls, zijn zeker niet alleen aan Amazon te wijten.
Lees verder bij The Atlantic: http://theatln.tc/2pe1316
Nieuwe winkels zijn niet de oplossing
Ook de Britse winkelstraten hebben te maken met toenemende leegstand. Die simpelweg opvullen met nieuwe winkels, is volgens columnist Suzanne Moore geen oplossing voor de lange termijn. Nieuwe winkels zijn volgens haar niet de oplossing, nieuwe ideeën zijn nodig.
Lees verder bij The Guardian: http://bit.ly/2pbz70K
Iedereen een innovatielab?
IKEA, Jumbo, Lowe’s. Zomaar wat voorbeelden van retailers die al een eigen innovatielab in het leven riepen. Zou iedere retailer dat eigenlijk moeten doen om toekomstbestendig te worden of te blijven? Negen experts aan het woord.
Lees verder bij Retail Dive: http://bit.ly/2p1qdmT
Sluitingstijd
Het aantal winkels dat de deuren sluit in de Verenigde Staten neemt nu wel erg snel een vlucht. Het sluitingstempo ligt dit jaar tot nu toe op een recordtempo. Wat zijn hiervan de gevolgen, en hoe lang zet deze trend zich nog door?
Lees verder bij Bloomberg: https://bloom.bg/2pyNsAV
Reacties 0