​Van Zetten: ‘Oude V&D-klant zal teleurgesteld zijn’

Het nieuwe socialcommerceplatform van V&D Concepthouse zal voormalige klanten van de failliete warenhuisketen teleurstellen. “Omdat ze zien dat het oude V&D niet terugkomt”, zei mede-eigenaar Ronald van Zetten woensdag tijdens de lancering van Frendz.

De naam V&D wordt voor de nieuwe koers bewust op afstand gezet en zal alleen nog fungeren als moederbedrijf, legt van Zetten uit. Hij vergelijkt het met startup-fabriek Rocket Internet. “De gemiddelde consument zal die naam niets zeggen, terwijl die wel Zalando en HelloFresh kent.” Hij noemt de aankoop van de merkrechten van V&D geen miskoop, omdat het daardoor mogelijk werd om met de submerken waar hij wel potentie in zag opnieuw te laden.

Frendz, een socialcommerceplatform voor modeliefhebbers, is het eerste concept uit de koker van V&D Concepthouse. Later dit jaar volgen in ieder geval nog Schoolcampus en Prijzencircus, terwijl Van Zetten en mede-eigenaren Roland Kahn en Jaco Scheffers ook plannen hebben met onder meer Liv en Soho. Mede dankzij de database van V&D is het bereik naar eigen zeggen nu al een half miljoen.

RetailTrends