​Tommy Hilfiger komt met eerste Europese app

​Tommy Hilfiger komt met eerste Europese app

Tommy Hilfiger heeft een shoppingapp gelanceerd gericht op de Europese markt. Daarmee is het onder meer mogelijk om direct te winkelen vanuit de Instagram-feed van het merk.

De app is beschikbaar in zeventien landen waaronder Nederland, en is de eerste op Europa gerichte applicatie van het modemerk. Ook het loyaliteitsprogramma Hilfiger Club geïntegreerd in de app. Leden daarvan kunnen daardoor via de app inloggen en gepersonaliseerde berichten, promoties en uitnodigingen voor events ontvangen.

De applicatie maakt het verder mogelijk om in de winkels barcodes te scannen om de online beschikbaarheid te controleren of een verlanglijstje samen te stellen. Tommy Hilfiger wil ‘iedere look direct beschikbaar maken voor al zijn klanten ter wereld’, zegt chief brand officer Avery Baker. “Onze sociale kanalen versterken de dynamische ervaring rond onze modeshows. Die wilden we naar een volgend niveau brengen met deze app.”

Instagram zelf richt zich ook steeds nadrukkelijker op e-commerce. Vorige maand rolde het zijn shopfunctie uit naar duizenden retailers in de Verenigde Staten.

RetailTrends