De helft van de Amerikaanse retailers beschikt over mobiele oplossingen die het personeel moeten ondersteunen. Nog eens veertig procent wil zulke oplossingen binnen drie jaar implementeren. Dat concludeert adviesbureau BRP uit onderzoek naar de invloed van mobiele technologie in het retaillandschap, waarvoor de grootste Amerikaanse retailers zijn ondervraagd.
Veel retailers kiezen volgens BRP voor het implementeren van een ‘mobiele werkbank’ voordat ze de sprong naar een volledig mobiel POS-systeem maken. Het personeel kan daardoor onder meer informatie vinden over de voorraadbeschikbaarheid en de persoonlijke voorkeuren en aankoophistorie van klanten. De grote aandacht voor deze oplossingen wordt volgens het adviesbureau gestimuleerd door de dalende prijs van mobiele technologie, de groei in volwassenheid en beschikbaarheid van tools en de noodzaak om het winkelpersoneel te voorzien van de benodigde hulpmiddelen om de winkelervaring te verbeteren.
In de meeste gevallen kunnen mobiele oplossingen in korte tijd intern ontwikkeld worden, in tegenstelling tot een mobiele POS-oplossing. Bovendien zijn de kosten snel terugverdiend, terwijl de winkelervaring verbetert doordat medewerkers meer tijd voor klanten krijgen.
29 procent van de retailers heeft inmiddels de stap gemaakt naar een mobiele POS-oplossing, waarvan twintig procent aangeeft de oplossing nog te moeten verbeteren. De komende drie jaar wil nog eens 55 procent van de ondervraagden een mobiel POS-systeem implementeren.
Reacties 0