Sportmerk Asics is al sinds 2006 met een flagshipstore gevestigd in Amsterdam, maar gooit het nu over een andere boeg. De winkel aan de Stadhouderskade heeft een flinke opfrisbeurt gekregen met het doel 'sport letterlijk in de winkel te brengen'.
Asics heeft in het 'sound mind sound body'-concept onder meer ruimte voor een 'community room'. Het label omschrijft die als een 'multi-inzetbare ruimte voor de meest uiteenlopende lessen'. Klanten kunnen er in kleine klassen yoga- en zelfverdedigingslessen volgen, maar ook circuittrainingen en core stability-oefeningen. Ook organiseren freelance sportinstructeurs er hun eigen lessen.
De winkel straalt volgens Asics rust uit door een mix van natuurlijke materialen en veel planten. Klanten kunnen zichzelf informeren via 'digitale touchpoints', schermen in de winkel met uitgebreide productinformatie. Verder kunnen ze met behulp van MotionID, een digitale voetanalyse, tot de keuze voor de juiste hardloopschoen komen.
Het nieuwe winkelconcept wordt later ook geïntroduceerd in onder meer Tokio, New York en Berlijn. "Met ons nieuwe retailconcept zijn we klaar om een nieuwe generatie atleten te ontvangen", zegt retail director Scott Wakefield van Asics Europe.
Reacties 0