Albert Heijn betaalt V&D Concepthouse om onder de naam Schoolcampus producten te verkopen. De omzet is voor de supermarktketen zelf. Dat zegt topman Ronald van Zetten van V&D Concepthouse tegenover de Volkskrant.
Albert Heijn gaat er volgens Van Zetten alles aan doen om ‘de oude romantiek van de Schoolcampus te doen herleven’. Zo komt het oude logo terug en is er plaats voor posters en vlaggen. Het assortiment is straks bij Albert Heijn bijna net zo groot als bij V&D, stelt hij. Er komt echter geen aparte schoolhoek in de supermarkten en de verkoopoppervlakte is een stuk kleiner. “Ouderwets ronddwalen is er niet meer bij.”
Scholieren moeten straks speciaal voor kaftpapier, schriften en pennen naar Albert Heijn komen. Daarvoor kunnen ze vanaf eind juni tien weken lang alleen in de grotere vestigingen van de Zaanse supermarktketen terecht. Hoeveel winkels uitgerust worden met een Schoolcampus blijft vooralsnog onduidelijk, evenals de duur van de samenwerking tussen Albert Heijn en V&D Concepthouse.
Agenda’s zijn vanaf maandag al te koop in bijna alle vestigingen. “In sommige winkels komen losse schappen met achttien verschillende agenda's, in andere winkels zijn dit er veel meer”, aldus een woordvoerder van Albert Heijn.
Reacties 0