Merken die zelf gaan retailen, Dr. Martens is een duidelijk voorbeeld van deze wereldwijde trend. Het schoenenmerk is sinds 2014 actief met een eigen winkel in de Kalverstraat en telt inmiddels vijf filialen. Voor de opening van iedere nieuwe winkel werkt Dr. Martens samen met een lokale kunstenaar.
Hartenstraat, Amsterdam
In de Hartenstraat in Amsterdam en in de Kleine Staat in Maastricht is het nieuwste retailconcept van Dr. Martens te zien. Beide winkels openden afgelopen december hun deuren. Het ontwerp is geïnspireerd op de industriële wortels van het merk, gecombineerd met een haakje naar muziek. âDeze twee gebieden zijn een rode draad door al onze retailactiviteiten, of het nu een reguliere winkel, outlet of shop-in-shop isâ, zegt retail development manager David Ridgway. âHet doel is om in iedere winkel een subtiele andere klantervaring te bieden die aansluit op de locatie.â
Hartenstraat, Amsterdam
Komende maand wordt in Den Haag alweer het zesde eigen filiaal geopend. Dr. Martens vestigt zich op de Venestraat en gaat er zijn volledige collectie â van de Originals tot Made in England â verkopen.
Kleine Staat, Maastricht
In de Hofstad gaat Dr. Martens samenwerken met de lokale kunstenaar Jip Piet. Zijn werk zal volgens het merk zowel het rebelse karakter van Dr. Martens naar voren laten komen, als herkenbare eigenschappen van de stad Den Haag.
Kleine Staat, Maastricht
Reacties 0