Amazon opent webshop die reageert op het weer

Amazon opent webshop die reageert op het weer

Amazon heeft een personalshoppingdienst gelanceerd op basis van lokale weersomstandigheden. In de nieuwe Britse winkelomgeving worden producten getoond aan de hand van weergegevens uit de omgeving van de bezoeker.

De zogenoemde #NowItsSummer-winkel toont onder meer zonnebrand, slippers en zonnebrillen als de zon schijnt. Op regenachtige dagen worden juist producten als paraplu’s en rubberen laarzen aangeboden. Ook worden relevante televisieprogramma’s, muzieklijsten en boeken weergegeven in de ‘reactieve’ winkel. Om snel in te kunnen spelen op weersveranderingen biedt Amazon ook producten aan die leden van Prime Now binnen een uur thuisbezorgd kunnen krijgen.

De producten worden getoond op basis van een algoritme, dat onder meer gebruikmaakt van trends uit de verkoopdata tussen 2013 en 2016. Zo stelt Amazon aan de hand van een piek in zomeraankopen dat de zomer volgens Britten doorgaans op 4 juni begint. Dat is drie dagen na de start van de meteorologische zomer, terwijl de astronomische zomer pas op 21 juni begint.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!