Gepeperde meningen, rake observaties, niet te missen innovaties, opvallende onderzoeken. RetailWatching tipt wekelijks uitingen op de sociale kanalen, buitenlandse nieuwssites en andere media die een beeld geven van wat zich zoal buiten onze landsgrenzen heeft afgespeeld. Vandaag: de week in vijf quotes.
"We hebben alle klanten die we ons maar zouden kunnen wensen."
Meer klanten binnenhalen? Nergens voor nodig, vindt Sears-ceo Eddie Lampert. De alsmaar dalende omzetten en het vaak voorspelde einde van de Amerikaanse warenhuisketen doen daar niets aan af. De media zijn schuldig, vindt Lampert. "Door steeds het woord 'faillissement' te laten vallen, maken ze onze problemen alleen maar erger." De negatieve publiciteit rond Sears zorgt volgens hem zelfs voor een 'oneerlijk speelveld' > http://for.tn/2pEWBaz
"Consumenten moeten geen link zien tussen Coach en Kate Spade."
Na maanden van speculatie is de overname van Kate Spade door Coach rond. Maar als het aan Coach-ceo Victor Luis ligt, gaat dat volledig langs de consument heen. Een zichtbare connectie tussen de beide merken noemt hij 'niet relevant'. Geen Kate Spade-portemonnees in Coach-winkels dus. De effecten van de overname moeten aan de achterkant blijven > http://cnb.cx/2prAB84
"Online raakt categorieën waarvoor je niet in eerste instantie naar de winkel ging."
Coca-Cola, typisch zo'n merk dat niet zoveel last heeft van de groei van e-commerce. Tenminste, dat zou je zeggen. Ceo James Quincy denkt daar heel anders over. Want als consumenten minder naar de winkel gaan omdat ze producten online bestellen, pakken ze ook niet meer dat flesje cola mee, bijvoorbeeld uit een automaat onderweg. Technologie is dus ook voor het frisdrankmerk topprioriteit, al valt dat niet mee, weet Quincy. "We zijn geen softwarebedrijf, we maken drankjes" > https://bloom.bg/2r7iS1R
"Fysieke retailers zitten nog in de jaren vijftig."
Voormalig Office Depot-ceo Steve Odland zou het wel weten, als hij vandaag de dag een retailketen zou runnen. Kijken wie de beste onlinespelers zijn en al het beschikbare geld inzetten om die te kopen. Hij wijst op Walmart, dat Jet.com overnam. "Wie dat niet doet, geeft zijn business uit handen aan Amazon" > http://bit.ly/2r8RS31
"Het is een renaissance, een gouden eeuw."
Dat Amazon vertrouwen heeft in artificial intelligence, mag duidelijk zijn. Ceo Jeff Bezos maakt vergelijkingen met grote tijdperken uit het verleden. "De problemen die we nu oplossen, dat kon de afgelopen decennia alleen in sciencefiction" > http://cnb.cx/2q8v4Cz
Reacties 0