Hoe Blokker ploetert met de vernieuwingsslag

Hoe Blokker ploetert met de vernieuwingsslag

Iets meer dan een jaar geleden werd hij geïntroduceerd: de nieuwe formule van Blokker. ‘Eigentijds, verrassend en vernieuwend’ moet de Nieuwste Blokker zijn, dankzij een nieuw logo, andere indeling en aangepast assortiment. Het had niet veel gescheeld of de nieuwe formule werd begin dit jaar alweer geschrapt. Vooral toenmalig commissaris Ab Blokker zou terug hebben gewild naar het vertrouwde logo en de oranje outfits.

Een extern bureau noemde de bestaande strategie ‘een sprookje’, weet EenVandaag uit interne documenten. Ook uitspraken van een directielid van Blokker liegen er niet om. “Zonder financiële steun vanuit de holding zou Blokker failliet zijn gegaan.” Hij beweert dat de omzetcijfers werden opgeblazen. “De ellende bij Blokker was vele malen groter dan door iedereen werd verondersteld. Blokker was een huis aan het bouwen waarvan de fundering niet deugt.” In EenVandaag vertellen oud-medewerker Chris Hellinga en NRC-journaliste en ‘Blokker-watcher' Barbara Rijlaarsdam over de opkomst en dreigende ondergang van het bedrijf.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Dit artikel krijg je cadeau. Lees alles van RetailTrends voor slechts € 10,- (eerste maand).

Word member Of log in