‘Veel nepverzorgingsproducten online gekocht’

‘Veel nepverzorgingsproducten online gekocht’

Ruim een kwart van de Nederlandse consumenten heeft wel eens zonder het te weten vervalste verzorgingsproducten verkocht. Dat blijkt uit onderzoek in opdracht van MarkMonitor, een organisatie die zich richt op merkbescherming, onder 4400 consumenten in tien landen.

Het onderzoek richtte zich op producten als cosmetica, toiletartikelen, medicijnen en vitaminnen. 28 procent van de Nederlanders heeft online wel eens zonder het te weten nepproducten in deze categorieën aangeschaft. Ruim de helft van hen geeft aan die gevonden te hebben via zoekmachines, terwijl ook marktplaatsen, mobiele apps en social media als bronnen worden genoemd. 

Naast een gevaar voor de gezondheid van consumenten, lopen merken door de vervalsers inkomsten mis en riskeren zij reputatieschade, zegt regional manager Nordics en Nederland Kevin Day van MarkMonitor. Volgens het onderzoek, dat in tien landen werd gehouden, houdt 34 procent van de respondenten het merk verantwoordelijk voor de aankoop van namaakproducten en vindt dat het merk hen daarvoor moet behoeden. Iets meer dan een kwart van de consumenten geeft zichzelf de schuld van de aankoop van een nepproduct
 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!