Kijkshop mikt op crowdfunding voor nieuw platform

Kijkshop mikt op crowdfunding voor nieuw platform

Kijkshop gaat voor de lancering van het nieuwe initiatief Tone gebruikmaken van crowdfunding. Consumenten kunnen vanaf twintig euro investeren in het ‘people2people’-platform van de winkelketen. "We bouwen een platform voor consumenten en crowdfunding is een manier om hen hier vanaf het begin bij te betrekken", zegt topman Björn Serving tegenover RetailNews.

Kijkshop wil minimaal een miljoen euro ophalen door converteerbare leningen te verstrekken. Daarvoor wordt samengewerkt met crowdfunder Symbid. De eerste drie ton is inmiddels in Tone geïnvesteerd.

De retailer spreekt zelf van ‘een onorthodoxe maar logische keuze vanuit het geloof in de macht en kracht van de consument’. Consumenten moeten binnenkort andere consumenten via het platform kunnen adviseren bij hun aankoop met behulp van video. Wanneer na het advies een transactie volgt, wordt de adviseur beloond met een commissie. Een exacte lanceringsdatum kan Serving nog niet geven. "Bij zo'n groot project is het moeilijk om een specifieke dag te geven", stelt hij. "Maar we liggen op schema om nog eind deze zomer van start te gaan."

De eerste miljoen euro die via de crowdfundingcampagne wordt opgehaald wordt onder meer in de ontwikkeling van het platform, de IT en infrastructuur gestoken. Wanneer er meer geld wordt opgehaald worden extra features en functies aan het platform toegevoegd, terwijl ook een versnelde internationale uitrol tot de opties behoort.

Kijkshop gooide drie maanden terug het roer om door in te zetten op social commerce. De Zweedse eigenaar Listérus & Partners zou sinds de overname in 2015 meer dan twintig miljoen euro in de revitalisering en herpositionering van de winkelketen hebben gestoken. De crowdfundingcampagne is bedoeld voor de zelfstandige bv Tone P2P.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!